Goldwork
One of the specialyties of Margreet Beemsterboer is gold embroidery.
Within the fascinating goldwork are many different materials used and each material in itself needs a different way of application.
The contrast of the metal threads against the softness of the untwisted silk require constant exercise and needle skills. Finding solutions to be able tpo present a design to its full potential, remains challenging.
Goudborduren
Een van de specialiteiten van Margreet Beemsterboer is goudborduren.
In het fascinerende goudwerk worden veel verschillende materialen gebruikt en elk van die materialen vraagt een andere manier van toepassen.
Het contrast van het metaaldraad tegenover de zachtheid van ongetwijnde zijde vragen constante oefening en naaldvaardigheid. Het vinden van oplossingen om een ontwerp optimaal te presenteren, blijft uitdagend.
Faces in embroidery /
Gezichten in borduurwerk Faces in embroidery were not always embroidered. To embroider a pretty face a great deal of embroidery skill is needed. Therefore, embroiderers thought of alternatives. Somewhere in the period between the fourteenth and eighteenth century, they began using pieces of paper, parchment or leather on which a face was applied by a painter or printer. In itself not such a strange thought because over the centuries in Christianity images of saints, icons, were applied to metal, stone, wood, but also on parchment and paper. For my hatpin wheel I used materials that are now available. With transfer paper and my own printer, I made Matroesjka's little face. Would you like to make your own hatpin wheel? The pattern is in 'free'. Do you want to use the same face as I did? Send me an e-mail and I will inform you about costs. With the face you get a piece of goldmaterial for matroesjka's cap for free (while stock lasts). Gezichten in borduren werden niet altijd geborduurd. Om een mooi gezicht te kunnen borduren is veel naaldvaardigheid nodig. Daarom werden alternatieven bedacht. Ergens in de periode tussen de veertiende en de achttiende eeuw, begon men gezichtjes te maken met behulp van stukjes papier, perkament of leer waarop een gezicht door een schilder of printer was aangebracht. Op zich niet zo'n vreemde gedachte want door de eeuwen heen zijn in het christendom beelden van heiligen, iconen, op metaal, steen, hout, maar ook op perkament en papier aangebracht. Voor mijn (hoeden)speldenkussen gebruikte ik materiaal dat nu beschikbaar is. Ik maakte Matroesjka's gezichtje met behulp van transfer papier en mijn eigen printer. Wil je ook een (hoeden)speldenkussen maken? Het patroon staat in 'gratis'. Wilt u hetzelfde gezichtje gebruiken? Stuur mij een e-mail en ik informeer je over de kosten. Bij het gezichtje krijg je een stukje van het goudmateriaal voor Matroesjka's kapje gratis (zolang de voorraad strekt). |